A Skoda 110R coupé baráti kör a május 14,15-i hétvégén nyolcadik alkalommal rendezte meg Egerben a Skoda coupé, farh?t?s és régi Skoda találkozót. Ez a két nap a szocialista Skodák b?völetében telt. A rendezvényen kb 50db szebbnél szebb és ritkábbnál ritkább Skoda vett részt, az ország egész területér?l, s?t határokon túlról Szlovákiából, Romániából és Ausztriából is érkeztek résztvev?k. A farmotoros korszak, mint a rendez?k elmondták a Skoda történetében a „mostoha gyerek korszak”, ezért tekintik az akkor készült Skodákat kedvenceiknek. A rendezvény a 70-es években gyártott Skoda 110R coupé-ja köré szervez?dik, ami a szocializmus egyetlen sportkocsija volt, igazán ritkaságnak és luxuscikknek számított a maga korában. E típus mellett részt vettek a találkozón a kor népautójának számító Skoda1000MB-k és S100-asok, és a 110R el?dei a kabrió Feliciák, és utódai a Gardék és Rapidok.
A program péntek este kezd?dött, a résztvev?knek Eger nevezetes épületeinél kellett egy-egy állomáshelyet megkeresniük, és Skodás m?szaki kérdésekre válaszolniuk.
Szombaton reggel fél kilenct?l kétpercenként rajtoltak az autók az Eger- Fülek-Eger túrára. Recsken, majd Mátraderecskén kellett ügyességi feladatokat végrehajtani és m?szaki, helytörténeti és gasztronómiai kérdésekre válaszolni. Füleken a Csemadok szervezésében a vár tövében a Magyar házban ebéd várta a versenyz?ket, ez id? alatt az autókat a belvárosban csodálhatták a helybéliek.
Egy kis szieszta és várlátogatás után, folyamatosan indultak tovább a versenyz?k. A gömöralmágyi templom készít?jének nevét kellett felkutatniuk. Szederkénypusztán b?röndöket pakoltak id?re az autóba. Bükkszéken levezetés képpen már csak egy rövid teszt és pogácsa várta a résztvev?ket. Az els? autó hat óra körül ért vissza Egerbe a kb. 170 km-es túráról. A túra folyamán nagy érdekl?dés volt az autók iránt, nosztalgiázva jöttek nagypapák unokákkal, és mesélték: „mikor apád akkora volt mint te…….”. Talán nincs is olyan család Magyarországon akinek valamilyen köt?dése ne lenne a Skodákhoz.
Vasárnap felvonulással folytatódott a program, majd az egri várba érkeztek az autók, itt tizenegy órakor kezd?dött az eredményhirdetés, díjazták a túra els? három helyezettjét, és díjakat osztottak ki a legszebb autóknak.
A redez?k elmondása szerint, évr?l évre többen vannak a rendezvényen, egyre több szépen felújított autó érkezik. Nagy megtiszteltetésnek érzik, hogy a Skoda hazájából is egyre nagyobb az érdekl?dés. Szélesedik a baráti kör. Most volt második alkalommal, hogy határon átívelt a rendezvény. Idén a füleki Csemadok meghívására érkeztek a Felvidékre. A feladatok kérdései a túrán érintett településekhez, és valamelyik típus évfordulójához kapcsolódnak, tavaly a 110R volt 40 éves, idén a Garde 30. Egy felvidéki résztvev? elmondta, hogy ? már harmadjára van itt, és mindig más típussal jön, talán jöv?re egy negyedikkel. Szerinte a Skoda a szocializmusban sors volt, és nem választható alternatíva. Presztízse igazán csak a kabrió Feliciának és a kétajtós 110R coupénak volt, de az id? megszépíti a múltat és ma ugyan olyan kedves számára az összes farmotoros.
R.Sz.
Dóczi Gábor összeálítása:
Akik itt voltak:
1.Hrabovszki Zsolt Pécs S120L 1988
2.Tóth Norbert Budapest S110R coupe 1975
3.Nagy Richard Galgahévíz S105L 1988
4.Puspan Miklos Kaposvár S130Rapid 1985
5.Dr. Bánóczi Zoltán Gyál S110R coupe 1974
6.Csikós Dániel Herencsény S130Rapid 1986
7.Bartsch Ákos Budapest S135RiC 1989
8.Mogyorós Péter Debrecen S110R coupe 1974
9.Sulyok Tamás Dunaharaszti S1000MB 1966
10.Kocsis Krisztián Budapest S130Rapid 1984
11.Hajós Péter Aldebrö S120GLS 1983
12.Ferge Zoltán Szolnok SFavorit 135 1990
13. Nagy Árpád Székelyhíd(Ro) S100L 1970
14. Király Gábor Abaliget S100 1970
15. Kovács András Hajdúböszörmény S110R coupe
16. Johannes Graf Kasten(A) S105S cabrio 1984
17. Kysuck Rastislav Pozsony (SK) S136 Rapid 1989
18. Devecsei Lóránt Budapest S 100 L 1976
19. Devecsei Gábor Budapest S120 Garde 1983
20. Varga András Békéscsaba S Felicia cabrio 1960
21. Hartai Péter Kisk?rös S105S 1987
22. Könözsy Csaba Dorog S125L 1989
23. Fözö Zsolt Rimaszombat (SK) S120L 1982
24. Pintés Attila Recsk S Felicia cabrio 1962
25. Weil András Eger S Felicia cabrio 1960
26. Repaszky Zoltán Rozsnyó (SK) S1202 STW 1960
27. Csincsik István Rimaszombat (SK) S Favorit 1990
28. Dóczi Gábor Nagyráska (SK) S130 Rapid 1986
29. Sebe Tamás Miskolc S 120 Garde 1983
30. Princz Attila Tarnalelesz S120L 1989
31. Gyurovszky László Vágselye(SK) S136 Rapid 1989