Egri Régi Skoda Találkozók

Rendezöség:

Fotókatalógus

Újjászületés:

Rólunk szól a hír:

Öszi kirándulások

TALKOZÓK:

VII. Skoda coupé találkozó 2011

Skoda csodák vártól-várig


A Skoda 110R coupé baráti kör a május 14,15-i hétvégén nyolcadik alkalommal rendezte meg Egerben a Skoda coupé, farh?t?s és régi Skoda találkozót. Ez a két nap a szocialista Skodák b?völetében telt. A rendezvényen kb 50db szebbnél szebb és ritkábbnál ritkább Skoda vett részt, az ország egész területér?l, s?t határokon túlról Szlovákiából, Romániából és Ausztriából is érkeztek résztvev?k. A farmotoros korszak, mint a rendez?k elmondták a Skoda történetében a „mostoha gyerek korszak”, ezért tekintik az akkor készült Skodákat kedvenceiknek. A rendezvény a 70-es években gyártott Skoda 110R coupé-ja köré szervez?dik, ami a szocializmus egyetlen sportkocsija volt, igazán ritkaságnak és luxuscikknek számított a maga korában. E típus mellett részt vettek a találkozón a kor népautójának számító Skoda1000MB-k és S100-asok, és a 110R el?dei a kabrió Feliciák, és utódai a Gardék és Rapidok.
A program péntek este kezd?dött, a résztvev?knek Eger nevezetes épületeinél kellett egy-egy állomáshelyet megkeresniük, és Skodás m?szaki kérdésekre válaszolniuk.
Szombaton reggel fél kilenct?l kétpercenként rajtoltak az autók az Eger- Fülek-Eger túrára. Recsken, majd Mátraderecskén kellett ügyességi feladatokat végrehajtani és m?szaki, helytörténeti és gasztronómiai kérdésekre válaszolni. Füleken a Csemadok szervezésében a vár tövében a Magyar házban ebéd várta a versenyz?ket, ez id? alatt az autókat a belvárosban csodálhatták a helybéliek.

Egy kis szieszta és várlátogatás után, folyamatosan indultak tovább a versenyz?k. A gömöralmágyi templom készít?jének nevét kellett felkutatniuk. Szederkénypusztán b?röndöket pakoltak id?re az autóba. Bükkszéken levezetés képpen már csak egy rövid teszt és pogácsa várta a résztvev?ket. Az els? autó hat óra körül ért vissza Egerbe a kb. 170 km-es túráról. A túra folyamán nagy érdekl?dés volt az autók iránt, nosztalgiázva jöttek nagypapák unokákkal, és mesélték: „mikor apád akkora volt mint te…….”. Talán nincs is olyan család Magyarországon akinek valamilyen köt?dése ne lenne a Skodákhoz.
Vasárnap felvonulással folytatódott a program, majd az egri várba érkeztek az autók, itt tizenegy órakor kezd?dött az eredményhirdetés, díjazták a túra els? három helyezettjét, és díjakat osztottak ki a legszebb autóknak.
A redez?k elmondása szerint, évr?l évre többen vannak a rendezvényen, egyre több szépen felújított autó érkezik. Nagy megtiszteltetésnek érzik, hogy a Skoda hazájából is egyre nagyobb az érdekl?dés. Szélesedik a baráti kör. Most volt második alkalommal, hogy határon átívelt a rendezvény. Idén a füleki Csemadok meghívására érkeztek a Felvidékre. A feladatok kérdései a túrán érintett településekhez, és valamelyik típus évfordulójához kapcsolódnak, tavaly a 110R volt 40 éves, idén a Garde 30. Egy felvidéki résztvev? elmondta, hogy ? már harmadjára van itt, és mindig más típussal jön, talán jöv?re egy negyedikkel. Szerinte a Skoda a szocializmusban sors volt, és nem választható alternatíva. Presztízse igazán csak a kabrió Feliciának és a kétajtós 110R coupénak volt, de az id? megszépíti a múltat és ma ugyan olyan kedves számára az összes farmotoros.

R.Sz.

Dóczi Gábor összeálítása:






Akik itt voltak:

1.Hrabovszki Zsolt Pécs S120L 1988

2.Tóth Norbert Budapest S110R coupe 1975

3.Nagy Richard Galgahévíz S105L 1988

4.Puspan Miklos Kaposvár S130Rapid 1985

5.Dr. Bánóczi Zoltán Gyál S110R coupe 1974

6.Csikós Dániel Herencsény S130Rapid 1986

7.Bartsch Ákos Budapest S135RiC 1989

8.Mogyorós Péter Debrecen S110R coupe 1974

9.Sulyok Tamás Dunaharaszti S1000MB 1966

10.Kocsis Krisztián Budapest S130Rapid 1984

11.Hajós Péter Aldebrö S120GLS 1983

12.Ferge Zoltán Szolnok SFavorit 135 1990

13. Nagy Árpád Székelyhíd(Ro) S100L 1970

14. Király Gábor Abaliget S100 1970

15. Kovács András Hajdúböszörmény S110R coupe

16. Johannes Graf Kasten(A) S105S cabrio 1984

17. Kysuck Rastislav Pozsony (SK) S136 Rapid 1989

18. Devecsei Lóránt Budapest S 100 L 1976

19. Devecsei Gábor Budapest S120 Garde 1983

20. Varga András Békéscsaba S Felicia cabrio 1960

21. Hartai Péter Kisk?rös S105S 1987

22. Könözsy Csaba Dorog S125L 1989

23. Fözö Zsolt Rimaszombat (SK) S120L 1982

24. Pintés Attila Recsk S Felicia cabrio 1962

25. Weil András Eger S Felicia cabrio 1960

26. Repaszky Zoltán Rozsnyó (SK) S1202 STW 1960

27. Csincsik István Rimaszombat (SK) S Favorit 1990

28. Dóczi Gábor Nagyráska (SK) S130 Rapid 1986

29. Sebe Tamás Miskolc S 120 Garde 1983

30. Princz Attila Tarnalelesz S120L 1989

31. Gyurovszky László Vágselye(SK) S136 Rapid 1989

32. Hesek Ladislav Holic(SK) S110R coupe 1974

33. Kovács Zoltán Sarkad S1000MB 1968

34. Csuha László Szikszó S110L 1973

35. ifj. Csuha László Szikszó S120GLS 1985

36. Csuha Zoltán Szikszó S120L 1989

37. Mészáros László Szikszó S120L 1985

38. Barna Zsolt Hajdúnánás S120GLS 1987

39. Virág Mihály Hajdúszoboszló S Forman 1995

40. Vasvári Mihály Szeghalom S1000MB 1967

41. Bódi Tamás Oroszlány S120L 1989

42. Máté János Hajdunánás S110R coupe 1976

rtkels

Csak regisztrlt tagok rtkelhetnek

Jelentkezz be vagy regisztrlj

Mg nem rtkeltk
Generlsi id: 0.04 msodperc
1,408,510 egyedi ltogat